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The Violen(t) Vocation(s)

Dark-Electro Dark-Wave EBM aus Gelsenkirchen, seit 2009

blackipstudio-recordings.com

Label: BLACK I.P STUDIO

Bio/Info

± The Violen[t] Vocation[s] ± ist:
Mitglied/Member :
± DJ Harder ± : Musik, Programming, Sampling, Keyboards, Guitar and Vocals
Klingt wie:
Frontline Assembly, Skinny Puppy, The Klinik, :wumpscut:, Click Click
[[ RELEASES ]]
VÖ 01/2009 1. MCD : ± The Violen[t] Vocation[s] ± - Criminal Lies
VÖ 03/2009 1.ALBUM : ± The Violen[t] Vocation[s] ± - Lost
VÖ 11/2009 2. MCD : ± The Violen[t] Vocation[s] ± - Violen(t) Syntax Error !
VÖ 03/2010 2.Album : ± The Violen[t] Vocation[s] ± - :W:OMB..S:CUT:
VÖ 05/2011 3. Album ± The Violen[t] Vocation[s] ± - TotenTanz (!)
VÖ 09/2012 4. Album ± The Violen[t] Vocation[s] ± - Destructive Destruction (2-CD)
VÖ 03/2014 Special Free Edition ± The Violen[t] Vocation[s] ± - TotenTanz (!)
VÖ 07/2014 5. Album ± The Violen[t] Vocation[s] ± - Overdosed ... Brain(Damage) (...) Mehr anzeigen !
VÖ 02/2016 6. Album ± The Violen[t] Vocation[s] ± - Savage, Anger - Revenge
+++ Presse / Press ± The Violen(t) Vocation(s) ± - Savage, Anger - Revenge (German/English) +++
Mit dem 6. Album „Savage, Anger – Revenge“ meldet sich ± The Violen(t) Vocation(s) ± zurück. Auch Gastmusiker werden für einen Titel des Albums wieder an Bord geholt, die mit ihren „Stimmen“, einen besonderen Flair dazu beigesteuert haben. Dieses Album verknüpft sich nahtlos an dem letzten Release „Overdosed … Brain Damage !“ an. Auf ihrem, nunmehr 6. Album bleiben sie weiterhin ihrem Anspruch treu. Finster ist der Klang von „Savage, Anger – Revenge“ , unglaublich präsent und tief. Melodien schrumpfen hier auf die Größe sub-atomarer Partikel zusammen und es surrt und flüstert, im Hintergrund wie in einer galaktischen Energiezentrale. Dass ± The Violen(t) Vocation(s) ± sich immer wieder von straighten Vier-Viertel- Metren verabschieden und Darkwave, gebrochene Beats und sogar futuristischen EBM erkunden, tut dem Zusammenhang des Albums keinen Abbruch. Muss man sich für „Savage, Anger – Revenge“ eine neue, teure, HiFi-Anlage kaufen? Vielleicht nicht. Sollte man es so laut hören, dass man vom Klang völlig umspült, überschwemmt und hinweggefegt wird? Unbedingt.
With the 6th album "Savage, Anger - Revenge" ± The Violen(t) ± Vocation(s) ± logs back. Guest musicians are brought back for a title of the album and have contributed with their "voices", a special flair. This album is linked seamlessly to the recent release of "Overdosed... Brain damage! ". On her, now 6 album continue their claim is faithfully. The sound is dark by "Savage, Anger – Revenge", deep and incredibly present. Melodies here shrink to the size of sub-atomic particle and it buzzes and whispers in the background like in a galactic energy-center. That the violen(t) ± vocation(s) ± repeatedly from straight four quarter-adopt meters and exploring darkwave, broken beats, and even futuristic EBM, does not detract from the context of the album. Must buy for "Savage, Anger - Revenge" a new, expensive, HiFi system, now? Maybe not. Should you hear it so loud, that one of the sound is completely surrounded, inundated and swept away? Necessarily.
+++ Presse / Press ± The Violen(t) Vocation(s) ± - Overdosed ... Brain(Damage)! (German/English) +++
Inspiriert von Kult Bands wie „Skinny Puppy“ oder „Frontline Assembly“ enstand das Projekt ± The Violen(t) Vocation(s) ± („ Die gewalttätige/n Berufung/en“). Auf ihrem, nunmehr fünften Album bleiben sie weiterhin ihrem Anspruch treu, einen eigenständigen Sound zu entwickeln, der seine Einflüsse dennoch nicht verleugnen kann und somit eigenen Akzente im Soundkosmos des Electro setzen soll. Diese Philosophie äußert sich in viel Detailverliebtheit und Sinn für Atmosphäre, die dem typischen Sound des Projektes einen klassischen und zeitlosen Anstrich verleihen. Erneut verbinden sie tanzbare Rhythmen mit eingängigen Melodien, ohne an einer gewissen, kühlen, Aggressivität einzubüssen. Bedingungslos werden die Synthesizer zu neuen Horizonten gepeitscht. Thematisch widmet sich das Album „Brain Damage“ der herrschenden Drogen Problematik in der Party Szene und ihrem Einfluss auf den User. Geschickt gesetzte, kurze Vocals, lockern die Arrangements auf und stimmen subtil auf das Thema ein, ohne die Tracks zu stark zu „verkopfen“. Im Vordergrund steht immer die Musik für sich. Auch zahlreiche Gastmusiker werden für den Remixteil des Albums wieder an Bord geholt. Viel neues, aber auch bekannt/bewährtes gibt es in der dunklen Welt von ± The Violen(t) Vocation(s) ± für den Electrofreak zu entdecken.
Inspired by the cult bands such as "Skinny Puppy" or "Frontline Assembly" was the project ± The Violen(t) Vocation(s) ± . They remain faithful to their pretension on theirs now fifth album , a unique sound to develop that still can not deny his influences and thus own to the sound Cosmos of electro accents. This philosophy manifests itself in much attention to detail and sense of atmosphere, a classic and timeless look that give the typical sound of the project. Reconnect danceable rhythms with catchy melodies, without sacrificing a certain cool aggression. Unconditionally the synthesizer be whipped to new horizons. Thematically the album "Brain Damage … Overdosed" the prevailing drug is devoted to problems in the party scene and its impact on the user. Cleverly placed, short vocals, loosen up the arrangements and subtly adjust on the topic, without too much "connect to the tracks". The focus is always the music. Numerous guest musicians are caught up on board again for the remixpart of the album . Much new, but well known/proven is there in the dark world of the ± Violen(t) Vocation(s) ± for discover to the Electrofreak.
All previews/promopack :
blackipstudio-record...d=168
+++ Presse / Press ± The Violen(t) Vocation(s) ± - Destructive Destruction +++
A rewiew from COMA MAGAZINE by Mitchell Doucette :
Coming from a town called Ghost-Land (in Germany), is it really a surprise that The Violen[t] Vocation[s]‘ new album, Destructive Destruction, is dark, brooding, creepy, and spacy? This instrumental album starts and finishes using the same formula for almost every song, albeit getting less repetitive and more interesting over time. Each song begins with a great hook, then chugs along like a train taking the scenic route, then morphs into a bird and flies away. Overall, the spacy synths don’t always work well for some of the tracks, but there is still much to be taken from this album.
Track 4, “Insane Terror” is when the album really takes off. The song starts with a muffled sound clip that adds a little cliché ambiance. It also has very fuzzy rhythms with a great bass tempo. Building upon its intensity with the use of those spacy synths, the song continues along in this fashion until it devolves into nothing but a percussive beat and then silence.
The soothing and melodic intro of track 6, “Soul[freaks]” reminds me of The Flashbulb (an electronic musician), and it really impressed me because it’s fresh and feels different from the rest of the album. Following this pleasant resonance, however, are those ever-present spacy synths. They had a great track here until it was compromised by the spacy synths.
Track 8, “No Violence” is my favorite track on the album. It’s intricate and strays away from the formula. The song changes beats a few times and this is the only time that the background synths complement the music. I also enjoyed the piano remix of “The Dead Skin.” It felt almost like classical music and carried a particular emotion that makes for a great end to the album.
The second disc of this album is full of remixes, most of which sound almost identical to the original or do not make any sort of significant impact on myself as a listener. The song “Time Wave,” is interesting and deserves an honorable mention but it doesn’t do much to save the second disc.
Altogether, I would still say that this is a good album. I could honestly see this being put in a new Ridley Scott movie. So if you like sci-fi horror music but with a little more oomph, then this is for you. It has a very consistent and progressive feel towards the end and while it doesn’t change pace often, it is still very enjoyable.
+++ Rezessionen zum Release TotenTanz (!) aus dem Dark-Spy-Magazine No. 41 Mai/Juni 2011 +++
± The Violen[t] Vocation[s] ± - TotenTanz (!)
„Der Totentanz beginnt elektronisch, Breite, für die Tanzfläche angelegte Synthie-Collagen, laden die Beine ein, sich zu bewegen. Gekonnt werden die Soundstrukturen durch mehr oder weniger
bekannte Sampels aufgebüscht um zu einem Gesamtwerk zu verschmelzen. Hier wird handwerklich
sehr gutes Futter gegeben, welches sich in den aktuellen Rahmenbedingungen bewegt. Diese CD
wird unter den Szene-DJ`s sehr geeignete Aufleger finden, die hiermit die Tanzfläche schnell
füllen können. Der ein oder andere Tänzer wird sich später sicherlich fragen, zu was er da gerade
getanzt hat und sich somit auch damit beschäftigen und das ist es doch, woran man gute Musik erkennt. Daumen hoch!!!
Für alle Neugierigen:
einen Eindruck kann man sich auch auf der beiliegenden DARK SPY CD verschaffen.
Kai Grothaus
(Ergänzungen Folgen) Weniger anzeigen

Line-up

Udo Münchow

Producer

Audio
  1. GO(!) (± The Violen[t] Vocation[s] ± - Savage, Anger Revenge, 2015)Kommentar
  2. Dying Memory (± The Violen[t] Vocation[s] ± - Savage, Anger Revenge, 2015)Kommentar
  3. Brain(Damage) (V2) (Overdosed ... Brain(Damage)!, 2014)Kommentar
  4. Alive (Video-Edit) (Overdosed ... Brain(Damage)!, 2014)Kommentar
  5. TotenTanz (!) (TotenTanz!, 2011)Kommentar
  6. 21 Seelen stehen für Einen ! (TotenTanz!, 2011)Kommentar
  7. Destructive Construction [Strong Hold Attack] (Destructive Destruction, 2012)Kommentar
  8. Insane Terror (Destructive Destruction, 2012)Kommentar
  9. WOMBSCUT (WOMBSCUT, 2010)Kommentar
  10. Violent Syntax Error! English Version (WOMBSCUT, 2010)Kommentar
Video
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